Tiden går fort!

Det känns som att det bara var ett par veckor sedan som jag fick reda på att Jonas ska på utlandstjänst. Då tänkte jag att det var ju så lång tid kvar innan han skulle börja utbildningen men nu sitter jag här hos Sara i Karlstad och han i Stockholm. Det är bara att hålla tummarna för att tiden går lika fort när han är borta, vilket jag aldrig kan tro eftersom jag längtar så hemskt mycket tills han kommer hem nästa gång. Vi har bara varit ifrån varandra i 4-5 dagar som längst förut, men nu kommer han inte hem ordentligt förrän i maj 2010. Känn på den!
Vi fick i varje fall en bra avslutning jag, Jonas, Sara och Simon + vovvar innan han åkte. På lördag var vi i Munkfors på utställning och senare på kvällen hade vi vår egen kräftskiva. Mycket kul - bilder kommer.
Jonas imponerade på hela Munkfors! ;)

Se så sammanbiten.. ; ) De två fienderna, kan inte bli mer samarbete!

Sorry lilleman, kan inte låta bli.
Resultatet blev BIR-valp + HP med kanonfin kritik!

Nix, nu måste jag duscha, står inte ut med mig själv.


Vilse i skogen.

Idag då jag lämnade in min bil på service i Munkfors skulle jag ta mig en tur med mina vovvar medans bilen blev färdig. Gick och pratade med Magda och det var hur skönt som helst. Pga att det var så blött i skogen och jag bara hade gympaskor så vände jag och gick tillbaka. Någon stans gick jag fel. Gick och gick men kom aldrig fram till det gärde som jag till 100 vet att jag passerade. Tillslut fick jag lägga på och ringa till Annika då jag inte hade en susning om vart jag var. Dessutom blev skogen bara tätare och tätare men som tur var så var jag på någon tup av gammal bana som var utmärkt med gula prickar på träna så instingtivt så följde jag dem. Annika hängde med i luren och jag hittade tillslut ut ur skogen, dock med ca 6 km till min bil. Då hade jag ju redan gått i typ en timme och kände inte alls för att gå de där resterande 45. Som tur är kan Annika skogen, annars hade jag nog traskat runt där än, med tanke på mitt urdåliga lokalsinne!
Tur att jag hade mina fyrbenta vänner säger jag bara. De var i varje fall nöjda med promenaden och sov så skönt när vi kom hem!

Nybadad?!

Salukin är helt slut och ligger här och sover i soffan än, efter vår "promenad"!

Hej svejs...

Farrax

Igår var jag och Anna till klubben och tränade med vovvarna. Farrax skötte sig super. Det märktes direkt då värmen avtog att han orkar med mer. Snabb, uppmärksam och följer utmärkt på linförigheten. Nu vill vi ut och tävla! Jag har faktiskt anmält till några.

Alldeles nyvaken!

Jag är valpsjuk för min valp är ju inte valp mer...

Tack o hej.


I samband med..

alla turer fram och tillbaka till Örebro har vi sett till att träffa moster, kusin och även Simon förstås. Mycket mat och "tilltugg" vilket medförde magkatarr. Mongolisk buffe gjorde att magen sa STOPP och belägg här, och så stod magen i fyra hörn. Myspys och promenader för hela slanten och barna har haft så roligt, stora som små.

Ojoj, vrålsnos på morgonen.. kan inte bli mysigare. Apporterar mammas hals lite bara.


Och lite snos med Wille så klart..


Men moster är snäppet lite bättre!

Ojoj, mosigt värre. Inte många brända kalorier dessa helger inte. Men helt klart kanon mysiga vill jag garantera. Varvat med promenader så var inte läget mer invecklat än såhär. Gled runt och var lite halvskitig i flera dagar och hundarna fick leka i skogen hej vilt!

Just nu är min golden inte så dyr. Han står på utsidan och skriker för att han ska in till varje pris och jag vägrar att släppa in honom när han står där och vrålar!

Ska bli arga tanten och ta mig ett prat med den unge mannen nu på stuts! Håll en tumme för honom är ni snälla..


Kolmården!

Jag och min soldat har varit till Kolmården under hans semester. Det var en jättelyckad tur med övernattning i våran älskade bil. Lite hårt åt svansen men annars helt okej. Åt en singoallakaka till frulle och sedan begav vi oss till dagens höjdpunkt - vargarna!
Vi bokade vilda möten med varg och det var bättre än vad vi båda hade hoppats på.

Snutten och en liten vargtjej..


Underbara varelse...


Två vrålsnygga..

De rök ihop just då vi kom in till dem och det var inte direkt som när mina små pojkar småtjafsar lite här hemma!

Och de andra djuren så klart:


Farbror Elefant!


Apan Apansson!


Delfinerna!


Girren!


Tiger..


Så fina så..

Och så många många fler förstås!
Kolmården hjälper faktiskt hur många djur som helst och djurena såg ut att ha det så bra så. Det var kul tycker jag.

Men ett par minuter i hägnet med vargar tror jag att de flesta förstår vilket ortoligt häftigt djur det faktiskt är...

Hej svejs..