Fullt ös.

Jag fattar inte hur jag ska hinna med ett arbete när jag har så mycket påställt jämt. Jag ska träna med mina vovvar, umgås med mina vänner, hälst ägna lite tid till min minst lika upptagna sambo, vara i stallet och nu även börja måla och teckna igen. Det har halkat lite på sne nu ett tag då allt annat snor åt sig den tiden som förr lagts på det. Min kära vän Hille har liksom minst sagt sett till att jag ska måla tills armarna somnar då jag har fått äran att måla "Hitta Nemo" motiv i Heidis sovalkov. Det gör jag så gärna och det ska bli kul att se hur det blir när det är klart. Då jag visseligen aldrig tycker att jag är klart blir väl Hilles uppgift att bedöma det.

Sitter och tittar igenom kort på vovvarna. Ska ta mig för att skriva ut dom och sätta dom i deras album. Jag är så nervös att datorn ska lägga av och att alla bilder försvinner. Jag har ioförsig alla bilder sparade även på både mammas och Olles dator men fjantig som jag är så blir jag såklart hysterisk ändå.
Min älskade snutt, tänker på honom varje dag!

Puss älskling..

Livet är hårt.
Hej.

Pärlan.

M, just det. Jag har börjat vara i stallet igen och har varit ute på en hel del turer på en störtskön tjej som då heter Pärlan. 20 år och pigg som attans. Det är mycket efterlängtat att få rida ut i skogen helt själv och bara vara, det är helt enkelt helt underbart!

Jag och Farrax ligger i som bara den med apporteringsträningen och det går faktiskt riktigt bra. Han är på topp hela tiden och frågan är om den byrackan någonsin blir trött? Alltså, ordentligt skittrött? Men, jag känner att det är ganska svårt att lära honom allt rätt när jag knappt själv vet vad jag pysslar med. Fast på något vis går det bra ändå.

Jonas är på match och jag sitter här och väntar på att det ska bli tajm för att få åka till stallet. Det får ju inte bli för varmt men jag tänkte faktiskt gå och bara med tösa idag. Får se hur det går. Jag har själv badat både idag och igår, hur gött som helst. Perfekt att bo i Uddeholm.

Hejs svejs.

Huja huja.

Idag har vi varit till Lillsjön och tränat apportering med vovvarna och det gick bra. Farrax gillade dock inte fikapauserna utan tyckte att vi kunde hoppa över dem.
När jag kom hem och satte mig i soffan hände det som var ett stort minus med den här dagen. Bakom örat kryper en fästing! Jag kan garantera gåshud. Panik panik, fick jag. Så jag ryckte av mig kläderna och borstade håret noga.

I morgon ska det firas student. Jag är så tråkig så jag tycker inte det är kul med sånt där. Så någon fest blir det inte för mig icke.


Farre o ja..

Hej.

Deppo.

Jag sitter här hemma i min ensamhet och tycker synd om mig själv. Jag har tråkigt trots att jag har en hel del att göra. Jag ska fixa med min uteplats, måla väggmotiv till Heidi, läsa i min hypertjocka bok och så skulle jag behöva städa här hemma. Men inget faller mig i smaken, om nu Lisbeth ska komma fram en väng. Skittråkigt alltihop. Just nu i varje fall. Annars tycker jag att det är jättekul att rita, men idag duger inget. Även igår var jag på skitdåligt humör då Jonas, på en jättefin dag utan fotbollsträning och hundträning, tar en skogspromenad med sin ? fast jag frågat honom i månader om vi inte kan ta med oss vovvarna och ta en ordentlig tur i skogen. Istället tar han med sig sin arbetskamrat som han sett hela dagen och går ut i skogen i två timmar medans jag snällt får vänta hemma hos min mor. Wilthon hade turen att få bli med men Farrax fick vara hemma i Uddeholm och mig fick som sagt mamma passa. Så jag och Farrax fick roa oss lite när jag kom hem, innan vi skulle hoppa i bädd.
Jaja, ok, jag tänte ändå ta en långtur med vovvarna, samma runda, i morgon. Problemet är att jag är lite rädd för björn.

Det vore något det, på mitt livs tråkigaste dag, att få åka tillbaka till Santorini. Se så glad jag var.

Men jag får nöja mig med att se på roliga kort från den resan, då jag för dagen inte ens har råd att köpa mig en korv med bröd.

Men jisses så jävla sur. Nej, kaffet är nu klart så jag får väl trycka i mig ett par koppar och hoppas på att jag känner mig lite mer positiv efteråt. Men ibland är det skönt att ha sådana dagar då allt är tråkigt, så man uppskattar det roliga livet lite mer.
För egentligen har jag det hur bra som helst. Sitter och tittar på hus. Vilka fina ställen det finns.

När jag läste inlägget, vill jag bara påpeka att ? är en man (troligtvis). Det lät lite mörkt.

Hej.

Trana eller saluki?

Gårdagen vid Ransjön var bra och Farrax var ju såklart den som var mest hysterisk. Men det gick över förväntan trots allt. När vi gick ut i skogen, ca 150 meter från bilarna så säger någon:
 -Hör ni tranorna, eller är det någon annan fågel?
- Det är ingen fågel det är bara min saluki, säger jag lika lugnt.
Då kan ni tänka er hur matte stod och retade sig hela tiden på en skitjobbig hund som bokstavligen aldrig håller tyst. Och vad gör man åt det? Han går och gnisslar dagarna igenom. Det som är mest frustrerande är att det inte går att göra något. Jag har prövat alla tips jag har fått, utom lugnande medel till mig själv för att förhindra psykiska besvär på hela familjen.

Nånå, jag har en gul hund som ligger här bredvid och väntar på att något ska ske, får lägga ner mig lite i den gossen nu.

Se sån liten plutt.. Det var allt bra länge sedan. Se vilken päls! Snos.

Just nu är han bara stor och hyper aktiv.
Ska gå ut och se till att han blir så trött så han inte orkar vara överallt!

Hej svejs.

Apportering.

Ikväll ska jag till Ransjön och träna apportering med resten av f-kullens små busfrön. Ska bli kul att se hur de är nu när man inte träffat dem på ett tag. Farrax verkar i varje fall ha kommit ur sin första könsmognadsfas något, då han verkar kunna tänka sig lyssna lite på morsan i allafall. Nu verkar det snarare vara svårt att tygla sin energi, exempelvis försöka ha fyra tassar på marken då han på sin höjd har två. Men jag tror han ska sköta sig ganska okej idag i varje fall.

Igår var jag helt lyrisk då jag äntligen fått över alla mina kort från kameran till datorn. Kul att se att man har så fina kort och att jag faktiskt har kommit ihåg att ta med kameran på våra små utflykter.

Jag, Jonas, Konstapel Wilthon, Farrax, Sara, Simon och Elvis var ju faktiskt på grilltur till Saras sommarstuga i slutet på mars. Jättefint väder till en början med övergick senare i rent kaos och slutade med spöregn och skitkallt. Jaja, tanken var god!

Hela gänget vilade sig i form medans Jonas hysteriskt slet för födan och gjorde en brasa på isen...


Två mindre vetande som fick en varsin öl som belöning.. Se så söta och mycket nöjda..


Elvis är också med, det är säkert..


Jisses.. Run Elvan, run!


Farbror Wille blir utsatt för Elvis..


Simon gör ett gott försök att rädda sin Elvis..


Surdegen början bli sleten..


Farre på G..


Smygande Elvis..


Elvis vill inte leka med kusin mer, väntar förmodligen på hemresa!



Sällskapsresan varning på våra små smysstunder. Hej o hå.

Spår idag.

I morse så tvingade jag upp min bakfulla sambo och släpade med honom till skogs för att lägga spår åt våra utvilade och hyperaktiva hundar. Medans Jonas satt kvar i bilen och nästan spydde så gick jag och lade ut ett viltspår till Wilthon och ett personspår till Farrax. De gick båda sina spår kanon. Farrax fick ett långt spår och han tog det bra och hade ett jämnt tempo hela tiden och jobbade på jättebra. Han har tidigare inte kommit med apporterna till mig utan bara markerat dem, men nu kommer han med dem och lämnar så fint av. Duktig så duktig.
Wilthon skötte sig också superbra. Han fick ett längre spår än vad han tidigare har gått, så han var allt bra sliten på slutet.

Se en sån söting..

Kan ju inte låta bli att lägga in ett kort på en skitbakis och till en början skitsur Jonas Seiser.

Jo, till en början skitsur..

Hej då.


Utställning.

Imorgon ska hela familjen till Filipstad på hundutställning. Det är förstås Wilthon som ska ställas, då Farrax är en hund vars utseende inte tilltalar nån utställningsdomare direkt. Stora, vita golden som numer liknar pyrenéer ska det vara. Men men. På ett jaktprov passar han förmodligen lite bättre.

Idag har jag och Anna varit ute och lagt spår. Farrax skötte sig sådär om jag ska vara petig. Han slarvade i början för han tog det riktigt bra på slutet med tanke på vind och underlag. Om han hade haft ett lugnare tempo hade matte varit nöjdare. Sedan åkte vi till klubben och tog en fika. Kanon dag.

Även apporteringen har börjar lossna lite. Har några små övningar att träna nu vilket känns bra, kul att komma igång lite. Tur att jag har kompisar som lägger ner tid på att lära mig saker och ting, då detta med apportering är en hel vetenskap. Jag ska låna en bok av Anna för att se om jag blir lite klokare tänkte jag, men hon ska inte tro att kom slipper mina idiotfrågor för det, tror snarare det blir fler.

Håll en tumme för i morgon!

Om man räknar bort mina stövlar är det ett jättesött kort, men dock lite suddigt..

Nu ska vovven badas.

Hejs svejs!

Nya Li.

Idag har jag börjat ett något sundare liv förstår ni. Har just kommit hem från skogen då jag sprang 5 km med mina små vovvar. Det var först idag jag fattade hur länge sedan det faktiskt var som jag var ute och sprang. Jisses. För hundarna var det dock en fis i rymden så det var de som såg till att jag orkade släpa mig runt.
Just nu ringde min kära granne och frågade om jag ville ha mat, vilket visserligen var en aning dum fråga då jag tyvärr alltid är hungrig. Men snart flyttar de en kilometer längre bort. Hemskt som attans men jag vet att de har ett rum extra tills lillen blir större, så jag och Jonas med vovvar får väl ta det så länge. ;)
Vår lya ser ut som skit. När det fina vädret kom, kom även all disk och tvätt som ett brev på posten. Det känns som att jag måste ta tag i det idag.
Det är allmänn träning på klubben idag också. Får se om jag åker dit...

Jag måste ju lägga in ett kort till på världens sötaste små råttor!

Utslagna stackare...

Hej o hå!


Temakväll

Ikväll är Solstadens här i Uddehom för att ha föreläsning om träning för hund. Så spännande så. Ska vara där om 30 minuter men ständigt sen som jag är sitter jag här och slöar. 

 På tal om något annat blev Wilthon BIS 1 i Molkom i helgen! Grattis till oss säger jag bara. :)
Även till Sara och Elvis så klart som blev BIS 3 i valpfinal 2!
Kanon dag för mig och Sara med fika och grejer! Vilket såklart är huvudpunkten.

Här har vi bröderna skit jobbiga när de var sådär pyttesmå! Mums.

Nej, tack för mig.