Laddar mentalt.

Nu ni, laddar vi mentalt för årets tävlingar. Som bara den också. Vi var på föreläsninga för Anita Axelsson igår, vid brukshundklubben i Torsby. En galen tur och med mig hem i ryggan fick jag en rolig dag och en massa bra tips för min hysreri på tävlingsdagen. Tack brudar för en kalasdag, bör göras om.

Personligheten träder fram..

Nu är det ut i skogen med Anna som gäller, sedan hem till morsan och sen iväg på möte.

Hejs.


Tränar stresstålighet.

Idag vid klubben fick jag en känsla av att jag inte tränade min hund, utan att min hund tränade min stresstålighet. Ja, jag vet, jag är förmodligen på tok för snäll på honom också. Men ni ska veta att vi har fruktansvärt roligt tillsammans och det är en fröjd att tänka tillbaka på speciella situationer som blivit helt galna, vilket är ett x antal. Sedan att vi ur tävlingsperspektiv tar oss snarare bakåt än framåt, hör inte hit just nu. Jag kan sitta i evigheter och bara beundra min avslappnade och nöjde vän som inom loppet av en tusendels sekund kan ta sig för med saker som ingen med sunt förnuft kan förklara. 
 
Tränar lite rutan..


Fast jag skulle få stopp på honom också. :)


Just det, stanna var det. :)

Iallafall blev det något vettigt gjort idag, trots att träningen började i total katastrof.


Ja, i morgon ska han opereas (jag tog fel på dag sist). Hoppas att det går fort tills han är kry igen efter narkosen. Nej, nu kallar bädden, ska ju för tusan jobba i morgon!

God natt gott folk.


Impuls.

Det är bra, riktigt bra ibland. Igår gjorde min älskade lille vän ett MH som är något att skryta över! De sa att det var det bästa de sett på mycket länge. Han befann sig mer eller mindre i hela sunne mellan varven men resultatet var kanon. Jag är så nöjd så. Inget bekom honom och han stod för underhållningen kan man kort fatta det.

M, söt söt..

Igår kom jag på att min hund är så impulsiv som det bara går. Spökena brydde han sig inte om,  satt och tittade på dom ett litet tag och sedan lade han sig ner och skrotade med något annat. När jag sedan kopplade loss och gick fram till spöket Laban så brydde han sig inte så mycket, hälsade och lekte med sig själv. Han drog iväg för att se vad de gjort inne i skogen och kommer tillbaka med en vante som en av fig. lämnat i "provhytten". Han dödar vanten lite och ger den sedan till mig och spöket som står och samtalar på skogspromenaden. Vi snackar hysteriskt söt här. De som känner honom vet dessutom att detta händer inom loppet på ett par futtinga sekunder.
Jag ska lägga upp resultatet någon dag, när jag känner för det.
Han trodde han var på boda borg. :)
Hela han är ju visserligen ett impulsköp, det kan ju ligga något i det. ;) Han är helt galen, och jag älskar det! Det saknar ord som beskriver honom, han är bara så hilma mycket Farre.


Vad gör det, om 100 år?

Ja, just nu sitter jag och stirrar ut i det minst sagt skittråkiga vädret och funderar på om det är värt att åka till klubben ikväll och träna. Det är det visserligen inte, men jag gör det ändå, Anna har ju jouren. :)
Vi ska börja med något nytt idag så det blir kul.
Kan ju hålla med om att det finns dåliga kläder, men det finns fanimej dåligt väder också!

Mycket och mycket lite.

Många mycket roliga saker är det på dagarna nu. Tränar mig själv, målar, tränar vovve och bara trivs i största allmänhet. Är på Pulsen och tränar och det är helt ok. Två gånger i veckan är jag i Råda och målar, eftersom att buggen är slut måste man kanske fördriva tiden med något roligt. Har lagt årets första spår (redan förra veckan), tränar lydnad och promenerar på mysiga kvällar, jag och Malin. Jag har även hunnit fylla år, vilket jag glömde bort. Något för ung kanske för att glömma sin födelsedag men jag har aldrig varit något för sådant och tänker inte bli det nu heller.
Mycket lite har det blivit av studier och annat tråkigt under påsk, vilket varit skönt. Sara och Simon var i Hagfors då så jag och Sara hann göra mycket nytta. Jag och Malin hann med lite fest och så har jag även fått god mat.
Men jag är inte van detta, så jag måste erkänna att jag är slut som artist.

Mysgris..

Lite vila tack innan promenad med Mulin. Sen ikväll ska vi laga mat och se på film. :)

Hejs.