Besök och återbesök.

Idag har vi varit till Råda för återbesök med Wille och besök med Farrax. Willes tå, som visserligen är borta, var ok. Mer piller och vila så är han snart kry, om 10 dagar, vilket är 10 dagar för mycket enligt Wilthon själv. Så nu kilar han fortfarande runt i morsans halsduk och farsans stumpor, sparkar sig trött i bädden och har tråkigt i största allmänhet.
Farrax har då, vad de tror, en godartad tumör på örat. Ska dit om två veckor och ta bort den. Jobbigt att han ska sövas igen bara. Lillen.

Halsduk för att inte tratten ska kana ner..

Imorgon har jag prov så nu blir det till att läsa. :)

Det hinns också med massa annat då jag och Anna ska träna våra fyrbenta på förmiddagen och på kvällen blir det föa samt lite planering.

Tack o hej


Tålamod som säger ifrån.

Idag har min saluki ätit upp alla stygn och halva sin tå (det lilla som var kvar). Eller ja, för mig som inte riktigt klarar sådant samt blir frustrerad som bara den, känns det så men mamma sa att det såg fint ut. Känner mig så skitförbannad rent utsagt då jag har haft koll på honom hela tiden, han har haft tratt och även strumpor osv. Så, nu tänker jag göra som så - ingenting. Vi skulle ha tagit stygnena på tisdag så det var väl ok läkt, men inte bra. Det gjorde ju inte direkt susen att han ryckte bort allt som fanns. Fast det är ju inte så illa så att dom skulle göra nått åt det, veterinärerna.
Jag är trött på hundar som ständigt krånglar, hur svårt kan det vara?

Tappar tid och dag.

Idag har jag inte riktigt haft koll på läget, struntat totalt i både tid och datum. Jag har varit och målat, i Råda, så mysigt. Inte bara en eller två timmar heller utan 7. Sedan hem och då tog jag och Malin en promenad. Tappar totalt tiden och tror att jag ska hinna laga mig mat och göra mig iordning för innebandy som brorsan skulle spela. Först när jag tittar på klockan och inser att jag ska åka om 15 minuter inser jag att jag har lite bråttom, blir en smörgås och byta brallor, från hundbyxor till vanliga, och sedan iväg.
Grattis till vinsten får man väl säga.
När jag sitter i bilen kommer jag på att jag för tusan ska på kurs i morgon på klubben, jisses, har jag totalt glömt bort. Jaja, inte så jätte motiverad då det kom så hastigt på men det blir säkert bra när jag väl är där.
Nej, bädden kallar.
Nattinatti.

Sällskap som kallas skitbra.

Ikväll får vi besök, och inte vilket besök som helst heller utan ett stycke Springer i Spanien och Sara. Men, något besviken då vi skulle ha tränat vovvarna, men snön öser ju bara ner och då är det ju mindre roligt. Fast något i den stilen blir det nog ändå, inte bara mys.
Nej, jag har sjukt mycket att göra, men ändå gör jag inget. Sitter bara här och är stressad. Nu får det hända något.
Hejs.

Långa gråa dagar.

Just nu känns det som att klockan närmar sig kvällen, vet inte varför tiden står still, men det är väl visserligen bra antar jag. Det kan bero på att vovvarna sover som stockar och är nöjda med tillvaron trots att vi inte har gjort ett dugg än så länge. Eller, jag och Malin var ute på en promenad på 30 min men annars inget. Det kan kanske bero på att det är så grått, blött och trist på utsidan. Jag känner mig ganska trist själv också, ganska uttråkad då jag inte har en enda plan för något roligt under helgen. Småsaker bara, men de går så fort.
Jag känner mig inte motiverad till att läsa heller, måste ha nått roligt att se fram emot. När jag inte har så mycket att göra så finns det väl inget som inte kan vänta tills i morgon?


Nej, nu skall fröken negativ ta och hitta sig på med något, sedan till morsan och se på Solsidan.
Satt just och tänkte på en sak, att jag kommer verkligen sakna min lägenhet, tycker ju så mycket om den!
Hejs svejs.


Hoppas få stanna.

Hemma, menar jag då. Det har varit en hel del åkande fram och tillbaka till Karlstad de sista dagarna. Just kommit hem från, förhoppningsvis, den sista turen nu. Fick åka tillbaka på måndag då två stygn gått upp. På vägen ner fick han på något sätt tag på de stygn som satt kvar och plockade vart enda ett. Han hade tratt, men en saluki kan ta mig tusan allt. Hela trampdynan hängde och det glipade mer än jag orkar titta på. Knäna var som studsbollar och ansiktsfärgen som bortblåst. Fick fram några väl valda ord i kassan som jag tror frågade efter hjälp, en snabb sådan. Jag tror de tänkte mer på mitt tillstånd än Willes när de rappade på, då jag kan tillägga att han inte var döende. Hemskt var det.
Ihopsydd på nytt, med mer babletter innanför västen sover han nu så skönt i sin bädd. Jag ska slänga iordning något ätbart och sedan plugga gärnet.

De två som hatar att de älskar varandra.


Dessa har haft roliga dagar. Nyttig träning mitt i stan med massa folk, lydnad vid klubben och en massa snos och mysiga promenader. De tackar för annu en tur till Karlstad.

Sitter och kikar på lite fina bilder. Ojoj, antingen är de hemskt bildsköna eller så är jag en jävel på att fota. ;)


Sötaste grabben i stan.

Ja men visst är han så söt så man svimmar. Ompysslig, satt i rörsta rum, kan man beskriva hans dagar med. Har varit i Karlstad sedan fredag där alla i vanliga fall pysslar om honom som bara den då de andra två får värmeslag av för mycket mys.

Mycket mys..


Jo, jag vet, men han ligger alltid så när han myser som mest..


Kocklingen..


En liten råttfot. :)


Råttfot 2

Det är ju svullet, men igår fick han panik och sparkade bakut rätt i väggen. Har telefontid med vet. sen, skulle ha ringt för föera timmar sedan men har inte hört nått ännu. Ringde förut och pressade på lite men verkar som att jag snart får ringa och agera lite arga tanten.
Han är smart den rackarn också. Tänkte rulla in tabletterna i ost, men han fick i sig en tablett och de andra spottade han ut och åt upp osten. försökte med hur mycket som helst. Han gick plus kan man säga. Men nu tar vi tabletterna först, och sedan osten. :)

 


Saluki med amputerad tå.

Japp, det är just så det är. Eftersom jag såg på morgonen att benpipan börjat komma ut så slängde jag mig i bilen och fick en akuttid i Karlstad. De röntgade och beslutade operation dagen därpå, vilket alltså var igår. När jag väl var på plats och väntat i 2 och en halv timme försökte veterinären få sin vilja fram med operation på måndag då kan tyckte att såret skulle läka först, men jag protesterade. Eftersom benpipan var på utsidan och skavde kan man väl räkna ut att det inte läker ihop? Snarare blir mer infekterat innan måndag. Så operation blev det. Lämnade in min hund 10.00 och fick tillbaka honom 20.30. Blev minst sagt förbannad. När kl var 16.30 hade de inte börjat operationen ännu. De berättade att han inte mått dåligt eftersom han fått mycket lugnande osv. Jag blev inte på bättre humör av den komentaren. Då kunde han väl fått vara med mig tills kl 16 och inte behövt ligga instängd och fundera på vad som händer i 6 timmar! Dessutom när jag hämtade honom så bad jag om att få vara med när de skulle väcka honom. Men när jag sitter i väntrummet hör jag hur han gnisslar där inne, och det slutar med att jag står och bankar med knytnäven på dörren, eftersom jag hör något prata i telefon där inne. Ärligt talat, i efterhand vet jag varför operation på måndag hade varit i deras tycke, för att de inte hade tid! Är det kanske inte bättre att säga det och ge förslag på klinik som kanske skulle kunna ta det istället?
Jaja, han ligger i allafall här på golvet med tratt och lindad tass, som ser ut som en kycklingklubba. Han gjorde ett halvhjärtat försök att leka med en boll förut, men gav upp ganska snart. Men tigga kan han alltid, vi har nämligen nyss ätit frukost! För att vara saluki så tycker jag att han tar det kalasbra med tratt och allt. Jag är nöjd med honom.
Jag har alltid annars varit nöjd hos veterinären. Man blir alltid trevligt bemött, vilket jag också blev igår, men jisses. En bättre planering så man slipper känna sig pytte lite värd tack. De tyckte i varje fall att Wille var trevlig, och inte vet jag om det kan bero på att han sovit i 10 och en halv timme. Vem är inte trevlig när man sover? Eller ja, varit bortanför medvetandet.

Saluki med bruten tå.

Ja, det är just vad jag äger. Jag som har funderat på att flytta till Karlstad, skulle ju annars kunna hyra ett rum av Solstadens, eftersom jag befinner mig där mest hela tiden.
Han visade inte så mycket på promenaden och gick hela vägen så lätt till bilen utan att halta en gång. Sedan när han vilat ett tag här hemma så reser han sig och hoppar på tre ben. Jag kikar och ringer Solstadens som ger mig tid först i morgon. Han hade ett litet sår mellan tårna men inget märkvärdigt. Men nu ni, är tassen rund och han ser så ledsen ut. Han ligger i sängen och funderar på vad det är för fel och jag sitter här med jordens sämsta samvete. Nu fick jag så jag teg, för att jag var lett på honom då han ätit upp innerfodret på min jacka för ett gammalt hundkex. Jag tycker synd om honom, så därför är det bäst att inte titta på honom alls. Jag känner mig som den elakaste personen på planeten just nu. Jag får störta dit direkt jag slår upp mina små blå.

Han men bruten långeman..

Nej, jag ska ta med mig bröderna bus upp och sova. Tryckte i honom en smärtstillande tablett, som fanns kvar sedan Farraxs kastrering, hoppas på att han kan slappna av lite under natten.

Ok, det låter kanske som att han har brutit lårbenshalsen, men det är synd om honom i vilket fall som helst.
Nu är det natten, natti natti!


Motivationen kom med Mars.

Nu, de sista dagarna har jag känt mig motiverad både till skola och hundträning. Mycket motiverad till hundträning för den delen. Så idag, på förmiddagen har jag och Farrax tränat rutan, härjat i snön och tränat på ett stabilt stanna komando. Mycket roligt eftersom han var taggat och uppmärksam hela tiden, han har saknat det, det syntes.
Nu ska vi ut i skogen på tur.
Hejs.

Detta är kärlek gott folk, det har hänt en del på ett år. :)

Mina älskade älskade.

Ja men visst har det väl varit en pangdag. Kaffe, kaka och kaffe. Sen en och annan korv och sen kaffe efter maten. Jag har inte en gnutta energi kvar, men vem skulle kunna ha det efter en heldag med dessa rackare.

Sötnötter..


Fast för husfridens skulle fick vi ta om, så att fröken skön fick vara med också. (OBS! Söta vovvar i hörnet, fulla i bus.)


Se så nöjda och glada..


Vi drack kaffe mest hela tiden..


Försök 1


Försök 2


Försök 3

Sedan försökte vi inte mer utan insåg att det inte är lätt att hålla koll på en näve flugor. Spyflugan med senap i hela ansiktet:


Ja?

Nej, en sak bara, vi saknade en liten prick. Vår kära första fixare. 

Händig gosse. :)


Mycket tomt utan Jonas. Till och med Sara försökte sig på att fixa med korven idag. Fast jag ska väl svälja min stolthet och erkänna att vi grillade på engångsgrill. :)


Ut på mys.

Nu ska gänget och jag ut på mys i skogen och grilla korv och ha hysteriskt mysigt. :)

Tjat.

Jag och Malin har haft en urmysig kväll med hur mycket skratt och tjat som helst. Då menar jag gapskratt. Jag tror att det är det som vi är alldeles skitbra på. Vi har gjort narr av folk och planarat upp hela våra liv i princip denna kvällen. Övertrötta och erländiga men ville ändå inte ta kvällen riktigt. Så först nu gick hon hem till sig och jag ska gå upp och natta mig och vovvarna, de ska väl bara ut på en kiss till.
Man är så glad över sina riktiga vänner, de växer inte på trän!


Det gick ett par dagar.

Jag och salukin kom överrens i flera dagar, men idag brast allt igen. Vi var ute en sväng och han drog som ett skott från uteplatsen och sprang all världens vägar, in på allas trädgårdar och ut på vägen som leder ut till stora vägen. Farrax hakade på men kom tillbaka när han hörde att matte var nära bristningsgränsen. Men inte Wilthon inte, skall ingen tro. Det kom både folk och bilar och han sprang omkring och lekte och struntade i mig fullständigt, kissade på folks trädgårdar osv. Ärligt talat så blir jag så sjukt trött på honom. Så nu är det koppeltvång ett bra tag framöver! Oavsett om vi bara skall förflytta oss från dörren till bilen. Och lilla jag då, jag får väl gå ut bakvägen nattetid för att inte behöva skämmas mer än nödvändigt.


Hohunondodjojävovelolnon.. :)

Positiv förstärkning i all ära men jag prövade en annan metod idag. För sånt där är inte ok enligt min egna lagbok. Det kunde ju ha slutat som just hur som helst. Jag var som en skogsmaskin genom grannskapet. :)

Nu är det läsa som gäller så ska vi ta en litenpromenad sedan i det fina vädret, en kortis hinns med, i koppel. ;)

Vem är Li?

Jo men du vet hon, med hundar i hela Uddeholm?

Jaha, hon ja.


Nyhetskändis.

Varje gång det visas nyheter från Afghanistan är min käre sambo med. Han är en riktig linslus, med tanke på att de trots allt är 500 man. Det är så roligt, särskilt då man ser honom med ett ciggpaket i handen? Med andra handen i fickan, grävandes efter en tändare? Hoppsan hejsan. Känn på den! Det trodde han aldrig att jag skulle få reda på. Men som sagt, det lönar sig att tala sanning eftersom den alltid kryper fram på ett eller annat sätt. Visserligen är inte chansen så stor att den hoppar fram i en nyhetssändning. :)

En liten smygrökare..

Det är tur att han kommer hem snart, så han får hoppa på den hårda skolan igen! Sån där halvgrinig kärring och trampande hundar, såntdär som man bara hatar men ändå aldrig skulle klara sig utan! :)
Puss på dej.


Jobb och galna vovvar.

Idag har varit en dag som gått i räserfart. Fick sms i morse som frågade om jag ville jobba idag och absolut ville jag det, naturligtvis. Störtade dit och jobbade till fyra sedan hem och tog en kanontur med Malin och våra underbara vovvar.

Essan kollar läget..


Två små råttrumpor..


Essan på G..


Massa snö...


En som älskar det..


och en som behärskar det...


Sötaste grabben i stan..


Tripp,


Trapp,


Trull...


nöjd och glad, börjar bli jobbigt nu.


Sista rycket...

Essan hade lite svårt att vara med eftersom hon hade svårt att  ta sig över snökanten. Mina gossar sover som grisar och är nog nöjda.
Har just ätit thaimat och jag åt som en golden. Hoppsan, så var den slut. Så kul var det. Nu är det bara disken kvar så jag ska väl ta reda på den nu och sedan kasta mig i skolböckerna. Jag är såå sugen på att mysa ner mig i soffan och se en bra film och bara äta hur mycket som helst, men det blir nästa månad.
Jaja, slut på tjatet.


Lagom trött.

Jag är sådär lagom trött för att kila upp på övervåningen för att hoppa i säng. Tänkte hinna läsa lite innan jag somnar och jag hoppas att jag kan övertala mig själv att inte spara det sista tills i morgon, jag har en tendens till att annars få för mig att hoppa över planerna med läsningen.
Fullt ös idag. Först en mystur med Anna och våra fyra vovvar i sjukt mycket snö i skogen. Vi tog oss runt och det var mer än vad jag räknat med, men det var jobbigt kan ni lita på. Hundarna är trötta, i alla fall mina. :) Jag tror Annas smågrisar sover rätt gott dom också. Som synd var hade jag inte med kameran, synd då de hade sjukt kul och vi slet som vilddjur uppför berget. :)
Nej, vad säger ni? Är det bädden nu?