Saluki med amputerad tå.

Japp, det är just så det är. Eftersom jag såg på morgonen att benpipan börjat komma ut så slängde jag mig i bilen och fick en akuttid i Karlstad. De röntgade och beslutade operation dagen därpå, vilket alltså var igår. När jag väl var på plats och väntat i 2 och en halv timme försökte veterinären få sin vilja fram med operation på måndag då kan tyckte att såret skulle läka först, men jag protesterade. Eftersom benpipan var på utsidan och skavde kan man väl räkna ut att det inte läker ihop? Snarare blir mer infekterat innan måndag. Så operation blev det. Lämnade in min hund 10.00 och fick tillbaka honom 20.30. Blev minst sagt förbannad. När kl var 16.30 hade de inte börjat operationen ännu. De berättade att han inte mått dåligt eftersom han fått mycket lugnande osv. Jag blev inte på bättre humör av den komentaren. Då kunde han väl fått vara med mig tills kl 16 och inte behövt ligga instängd och fundera på vad som händer i 6 timmar! Dessutom när jag hämtade honom så bad jag om att få vara med när de skulle väcka honom. Men när jag sitter i väntrummet hör jag hur han gnisslar där inne, och det slutar med att jag står och bankar med knytnäven på dörren, eftersom jag hör något prata i telefon där inne. Ärligt talat, i efterhand vet jag varför operation på måndag hade varit i deras tycke, för att de inte hade tid! Är det kanske inte bättre att säga det och ge förslag på klinik som kanske skulle kunna ta det istället?
Jaja, han ligger i allafall här på golvet med tratt och lindad tass, som ser ut som en kycklingklubba. Han gjorde ett halvhjärtat försök att leka med en boll förut, men gav upp ganska snart. Men tigga kan han alltid, vi har nämligen nyss ätit frukost! För att vara saluki så tycker jag att han tar det kalasbra med tratt och allt. Jag är nöjd med honom.
Jag har alltid annars varit nöjd hos veterinären. Man blir alltid trevligt bemött, vilket jag också blev igår, men jisses. En bättre planering så man slipper känna sig pytte lite värd tack. De tyckte i varje fall att Wille var trevlig, och inte vet jag om det kan bero på att han sovit i 10 och en halv timme. Vem är inte trevlig när man sover? Eller ja, varit bortanför medvetandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback