Bölden där bak.

Så känns min hund i vissa situationer. ;) när vi är aktiva och kör mycket kondition, fysiskt som mentalt, blir han riktigt krävande. Hade en plan att plugga lite nu på förmiddagen, men mina två små tillåter mig inte. Kanske om jag sa till på allvar. Men när böckerna känns så motbjudande, och sörmons hundklubb och all fin skog i anslutning till den så inbjudande, är det svårt att inte falla dit och tänka: "Äh, jag kan ju lika gärna plugga ikväll, då orkar jag nog fokusera bättre". Så, nu är ryggan packad med träningskläder och mat för hela dagen. Vi ska testa lite nya metoder på några moment, bland annat vittring, fjärr. Vi ska hinna påbörja framåtsändandet och även jobba på uppletande. Ta en lång promenad och även hinna med en springtur så matte får lite träning. Matte ska köra intervaller idag och det finns ingen bättre motivation än pigga hundar springandes lös i skogen, till fullo njutandes av livet!
Förhoppningsvis kommer jag hem med två hundar som liknar detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback