Bland svampar och galenskap.

Ja, min man har en tendens att bara vara sådär, att det aldrig bara kan få vara. Just nu har vi svampar i öronen, som farbror doktorn fick titta på och nu är det rengöring morgon och kväll, samt någon mer vätska. Så från att vara tom i skallen är det nu proppfullt med sörja och han går här i sin egen bubbla och kluckar runt. ;)
Man kan inte låta bli att känna att man blir trött på att åka till sjukan med den hunden. Han har snart klippkort där. Sitter inte pungen i magen, så sitter pinnen i halsen, och sitter inte pinnen i halsen, så är klorna av, och sitter de på så har man klåda, och om man inte har klåda, så har man kantareller i öronen. ;) Han kan allt, då menar jag allt. På gott och ont givetvis. För häromdagen var i ute på isen och åkte spark, långfärds skridskor och pulka. Han är för rolig, och dessutom charmar han hela vikenisen med sin utstrålning!



Den bästa i världen, med svamp och hela skiten!

Om tiden vill ifatt.

Befinner mig just nu i mitt nostalgiska skede, ungefär vid 14 - 15 års ålder. Sitter och lyssnar på gamla låtar och småler för mig själv, samt att jag idag har skrattat åt min livs bästa tid tillsammans med en av de som delade den med mig. En bekymmerslös tid helt enkelt och så värd att minnas.

Från dåtid till nutid. Har satt upp planer för sesongen med min vovve. Vissa mål som vi strävar efter kanske går i lås på längre sikt, och planerna är då delmål efter vägen. Därför ska jag, för att på något sätt tvinga mig själv att skriva ner dem, göra en lista med punkter här för att sedan allteftersom redovisa våra fram - och motgångar. En liten rolig sak för att se hur mycket som bara är prat och vad som verkligen blir verkstad.

Och en sak till. Jag har slutat snusa. Det går sådär. Rastlös, småstressad, irriterad - ord som finns nära till hands just nu. Defenitivt efter fyra nätters jobb och alldeles för lite sömn. Jag väljer mina tillfällen minsann!




Ska plugga innan natten anländer till vikengatan 14, men gör desperata försök att hitta små kryphål och har gjort det sen kl sex. Men nu har jag slut på fantasi och har inget val. :)
Natta då!