Falla fritt.

Härliga dagar då man vaknar upp och känner sig sådär till hälften fylld med energi och till hälften fylld med ett lugn, som gör att energin används till något välbehövligt och inte går över i någon form av rastlöshet.
Förmiddagen har ägnats åt att prata med M, vilket var länge sedan och oerhört trevligt och nostalgiskt. Sedan ringde H och hade halsont. Attans, annars hade en promenad varit en självklarhet.
Efter lite mys med vovvarna och lite musik som förgyller tillvaron beger vi oss tre latsvaddar, som nu känner för att göra  något lite mysigt, upp till Mariebergsskogen för att prata lite med djuren. Jag och suggan där, har något speciellt. Vi pratar liksom samma språk. Våra pratstuder kan ta sin tid.

Inga små apor i sängen får vara?!

Jaja, är det mysdag så är det. Tur att tvättstugan är bokad. Hade dock ingen aning om att de fiskat fram ett och annat tuggben från sina gömmor och smaskat på. Sätter man sig på sängkanten så halkar man nog ur. :)
Ha en fin dag i solen alla.
Tack och hej.


En liten 5minutare.

För tid för lite skryt har man väl alltid? :)
Har helt plötsligt kännt ett hysteriskt sug efter att få träna mina vovvar. Har givetvis kännt det innan också, fast allt var lite svårare då eftersom man inte tog sig någonstans. Men nu mina damer och herrar har jag fått mig en bil. Eller ja, fått och fått, fått köpa. Fast när man köper en bil för 10 000 så känns det som man fått den, inte för att jag är gjord av pengar utan för att jag kan ta mig vart jag vill, när jag vill. Den friheten är värd varenda krona.
Så nu på sista tiden har det blivit hundträning minsann. Varit i 4Hs ridhus och tränat lydnad, har varit i skogen på kvällstid vid elljusspår häromkring och kört lite patrullstig. Jag och Sara har även tagit med oss tändstickor och lite grillkorv och tränat bas med vovvarna nu när det är fint väder och knappt under 0 grader ute. Håll hårt i hatten, min hund protesterade lite de första 10 minutrarna, sedan gick han självmant in i sin bur och toksov i två hela timmar! Trots att jag och Sara gick omkring i skogen och samlade lite pinnar till vår söta lilla brasa, lyfte han bara huvudet men lugnt låg kvar. Nu känner jag verkligen att den här träningen är så rolig och det är ju så självklart att det är därför det går så bra. Han går ut i kopplets längd och tar figuranterna fint på stigen. Nu har vi ju inte kommit så långt, men ändå! Vi kom in i nån slagt ond cirkel i höstas, där motivationen från min sida förmodligen var boven i dramat.
Vi tränar vittring här hemma om kvällarna och vi är även ute och springer, med nomesele och allt det där, vilket var kvällens aktivitet. Så nu sover de som barn och jag ska nu direkt göra det samma. Jag tror att 2011 kommer bli ett bra hundår för mig och mina hundvänner, med många roliga dagar!
God natt mina vänner!