Sådan matte sådan hund?

Stämmer inte i alla lägen, men dock i väldigt mycket. Jag och Farrax gick här och trampade om varandra, funderande på vad vi skulle hitta på. Jag tänkte då att vi kan hitta oss på med lite små trix kanske? Sagt och gjort.
Lite små plockövningar med olika saker kom vi överrens om. Vi började med att apportera ett knäckebröd, som gick galant. Han är så livsfarligt söt. :)

Duktig kille.

Sedan skulle vi pröva med ett okockt ägg. Han, mysig som han är, sitter så snällt med ägget i munnen och snarkar. Jag plockar ut ägget, som är helt, och ska ge honom hans belöning. Vad gör matte tro? Ägget var så slemmigt så jag TAPPAR ÄGGET I GOLVET! Nej. Farrax tittar på ägget med stora ögon och sedan på mig som så klart brister i gapskratt. Han behöll det helt, men inte jag. Så det blev inget kort på det eftersom jag inte hade fler ägg och dessutom var tvungen att torka golvet.
Vi har också testat lite metallapport som gick bra. Trots värmen är han sig själv, skönt att se.
Nu ska jag rulla köttbullar och sedan förbereda vår Karlstadstripp.
Hejs!