Mag ont!

Inatt vaknade jag vid kl 04.00 av att jag hade så förbannat ont i magen, så idag är jag inte så jättepigg om man nu säger så. Jag tyckte så synd om mig själv så jag ringde tll Jonas som jobbade natt och beklagade smärtan. :)
Idag är det kanonväder och jag sitter här och funderar på vad man ska hitta på då det är ett måste att vara ute. Kanske tvingar med min sambo på något skoj rent av, men först ska jag och min kära vän Hille ta en skön promenad med hundar och barn!

Igår var jag och Anna ute och spårde och jag lade ett personspår år Farrax. Han tog det kanon, hade ett bra tempo men tappade på slutet och gick över sista pinnen. Han har börjat med det nu på sista tiden. Tidigare missade han inte en enda apport. Detta får matte lov att ta tag i helt enkelt!

Min egen profsfotograf kusinvitamin har skickat lite bilder sedan kursen med Wille!


Wilthon som just tog en vinkel skit bra.


Snart slut på spåret.. Han spårade 600 meter denna gång!

Nix, nu kallar solen. Min saluki är rastlös och stor och kikar efter sin bästaste vän. Visserligen gör jag det samma.
Hejs.

Min golden är galen.

Idag har min guldklimp varit så in i helvete jobbig! Vi var till klubben och tränade idag och det gick riktigt bra. Men tro inte att den jäkeln är trött inte. Han springer runt och funderar på vad han ska göra för att bli av med den sista gnutta energi som möjligtvis kan finnas kvar.
Jag märker dessutom att han börjar bli en stor grabb, då tikarna på klubben luktade ganska intressant idag.
Nu den senaste tiden har all tid gått till hundarna, vilket är superkul. Är medhjälpare på två kurser på klubben, går en kurs med min egen samt tränar den andra. Jag och Farrax har spårat mycket den sista tiden och det går jätte bra! Han är ivrig förstås men han lär sig av sina misstag så det har blivigt bättre. Jag har lite bilder men det kommer när jag hittar sladden till kameran vilket kan dröja.

Den snuggaste salukin ser Camilla vid Norra skolan.

Nu funderar jag starkt på att hoppa i bädden, ska ut i skogen i morgon med Anna och spåra lite.
Natti natti alla glada.

Viltspår!

Idag har jag och min galna saluki varit på kurs i viltspår! För första gången gick han ett viltspår och det gick riktigt bra. Till att börja med visste han inte riktigt vad han pysslade med men han fiskade upp det och så gick det så bra så. Det var en stolt matte som sedan satt på pizzerian och åt mat. Mums.
Förresten har jag glömt att berätta om våran mycket lyckade dag i Karlstad då vi var på utställning jag och Wilthon. Till att börja med vann vi klassen, då vi var två salukisar och sedan vann han över tiken och vann då alltså rasen. Sedan vann han även gruppen och blev BIG då han slog en Irländs varghund och en Borzoi. Så detta var en lyckad dag!

Mariebergsskogen, dock 2008..

Hej hej natti natti.