Jajjamen, vad annars?

Detta har i varje fall varit en månad fullbokad av roliga, samt mindre roliga aktiviteter:

Handleden helt ur led och radiusbenet av var nummer ett. Var i stallet och kan inte förstå hur handen kunde peka i 90 graders vinkel rätt åt höger av en sådan liten smäll? Jag har rasat av hästar sedan 3 års ålder, åkt snowboard sedan jag var liten och handlederna har hållit. Kanske börjar jag bli stel, jag kallas ju inte Lisbeth föt inget.
I vilket fall som helst så blev det ambulans då de sade att det skulle brytas rätt så fort som möjligt då det var en sådan ful fraktur. De försökte få mig till att de skulle göra det i stallet redan men där sa Li stopp vill jag lova. De trodde dock att de fick det på plats efter att ha dragit och slitit lite i det men när ortopederna tittade på det morgonen därpå fick jag åka tillbaka till Torsby redan samma morgon för fler röntgenbilder. Efter 6 timmars väntan i väntrummet fick jag reda på att jag skulle opereras. Då jag misstänkte det på morgonen var jag fastande så eftersom jag är självaste Skalman fick jag ligga med dropp, för att sedan få reda på att operationen skulle ske på måndag, tre dagar senare, i Örebro på handkirurgiska mottagningen. Vilket jag blev glad för. Så helgen innan tillbringade vi med vår andra halva, Sara, Simon och Elvis.
Operation var nummer två. Vilket var helt lugnt såhär i efterhand. Inte sådär jättekul att vakna upp kanske men efter två timmar kunde jag allt börja smaska på godispåsen som min käre sambo drog iväg och köpte till sin stackars älskling. :)
Nej, det gick kanon och jag har inte haft ett dugg ont i handen efteråt heller fast jag var tvungen att stanna över natten och Jonas fick åka hem till Sara och sova där. Förresten var det mysigt.

Just fått mat och allt.


Som Jonas "smakar" lite på.

Återbesök var vi tvugna att åka till Örebro för att göra. Var där i måndags och tog bort stygn och gipsade om. Två veckor kvar sedan ska det bort. Det har gått fort.

Nu är min vänsterhand slut som vänterhand om man säger. För självklart var det väl högern som pekade åt helvete. Så nu ska jag vila mig i form lite, som jag och Sara är mycket bra på mellan promenader och lydnadspass.

Alla roliga saker får det talas om en annan dag.

Hej då.