Fjällvandra med valpsjuka.

Igår var jag med morsan till Karlstad en snabbis, det var en del saker som jag var tvungen att införskaffa innan vår tur till fjällen går av stapeln. Li ska nämligen iväg med gänget med hänget under helgen på en härlig liten tripp. Eftersom vovvarna ska ligga i ganska hårt så inhandlade jag lite kaloribomber som en extra lunch under dagen, de ska väl också fika lite för fasen. Jaja. I varje fall så när jag är inne på solstadens så kommer det in en liten brud från vassruggens, 12 veckor och vickar på stjärten, sätter sig en meter framför mig, tittar på mig med viftande svans. Ja herre min skapare. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag avskyr valpar egentligen, åtminstone två år efter min egen var bebis. Det tar mig liksom två år att återhämta mig. Fast, i morgon blir min älskling 2 bast och jag är väl i min svagaste period nu, när jag inser att jag snart varken har valp eller unghund i huset. Jobbig känsla det där. Det är lika varje gång, att valpsjukan kommer som ett brev på posten. Ja, hon sitter kvar på min hornhinna ännu, men jag hoppas få henne ur syn innan lördag dag, då jag gärna vill njuta av att bara vara. Vi åker fredag kväll och kommer hem igen måndag eftermiddag. En härlig period i mitt liv just nu med massa av saker som händer.




Nej, någon får väl prata vett med mig. Min sambo försöker men det är ju trots allt jag som bestämmer. ;)

Ha det bra alla glada!


En rotlös tid.

Det skulle jag kalla min period i livet just nu. De senaste dagarna har livet förändrats lite. Lägenheten vi bor i är uppsagd, och en ny lya i Karlstad är nu våran. En nybyggd, fin liten lägenhet i Viken där jag tor att vi kommer trivas kanon, alla fyra. Just som det känns nu har dagarna gått förbi i en fart som jag själv inte uppskattat. Om man inte tar vara på var dag hinner man inte riktigt med. Jag saknar att kunna göra vissa saker, som att gå ut med mina vänner och min sambo, ta en fika, ett varv på stan, jobba som alla andra människor, ja helt enkelt känna mig social. Det känns som om jag gått i ide här, utan att själv veta om det. Fast jag har givetvis så mycket här också, som är ovärdeligt, som jag vet finns kvar och som jag alltid kommer komma tillbaka till.
En förändring kan vara både positiv eller negativ samt skrämmande på samma gång, och just en sådan är det. Jag tror att det kommer att bli så bra.
Wish me luck.

Tiden går.

Nu var det ett tag sedan något hände här. Fast i min vardag händer mer än vad jag orkar skriva om just nu. Det lär negativt, fast det var inte riktigt menat så. Igår vad jag i Karlstad och tittade på en lägenhet. En liten mysig sådan i Viken, 20 sekunder från stan samt på andra sidan vägen är en fin slinga som jag och Sara alltid går med vovvarna där de kan vara lösa och härja fritt. På måndag ska jag lämna besked och den 1/11 är det inflyttning om det nu blir så.
Annars blir det mycket flackande mellan Hagfors och Karlstad och som det känns nu så börjar det bli jobbigt. Jag trivs här i Hagfors, men möjligheterna finns inte helt enkelt.
Jag trivs verkligen i Karlstad också, träffar många roliga människor på mitt jobb. På tal om det så är det personalfest i morgon och det blir garanterat ingen tråkig kväll. Under dagen så är det Torntorp och viltspår som gäller för mig och Sara och våra gossar. Ett öppenklass spår med en haltande Wilthon? Vi får se hur det blir med det hela.
Ikväll ska jag till mamma en sväng och innan det ska jag försöka göra någon nytta på klubben med mina raringar.


Ha det bra, det lär ta ett tag nu igen. :)
Hejs.

Julbad och myspys.

Idag har det stora julbadet skett. Tro det eller ej. Jag försöker att inte bada min vandrande lortgris alltför ofta. Detta av flera anledningar. Den största är att han rullar sig i diverse olika godsaker, döda fåglar osv. Vi hamnar liksom i en ond cirkel. Vi gjorde även ett försök att bli trimmade. Får se om det funkar bättre nu när han blev badad efteråt, eftersom han sist fick utslag och klåda av stickhåren som blir kvar.
Mycket har det varit de senaste dagarna. Vi har haft besök av Sara med familj, i omgångar. Vi var förra veckan ute på en mysig grilltur i skogen med hela gänget.

Pöjken te farsin..

 


Fya huliganer..


Finn ett fel..


Föan gå G..

Jag och Farrax har dessutom blivit uppflyttade till lägre klass spår. :)
Struntdåliga poäng men det är tanken som räknas ändå.



Idag blir det pyssel i hemmet för i morgon och på söndag blir det jobb. Skulle behöva klämma in ett spår. Jag och Wilthon är anmälda till ett öppenklass spår, i viltspår den 25 september. Spännande att se hur det går.
Ha en skön helg alla. Jag är ständigt avis på de som ska tävla här på klubben i helgen. Kanske hinner se titta lite, börjar inte förrän klockan 12. Lycka till.
Hejs!


Livet.

I största allmänhet? Ja, då är det helt ok. Sitter nu och väntar på att kaffet ska bli klart, sedan slänga i mig en macka och iväg på tur tänkte jag. Jag och Malin, det var inte igår.
Blev igår friskförklarad och avslutade min rehab för handleden. Det var inget litet projekt kan jag säga. Men nu har de gjort det de kan och jag är mycket nöjd med resultatet med tanke på utgångsläget. Spikarna blir det sista som blir kvar av mig, för de ska inte tas bort. :)

Livet är en dans på rosor,

men det är en dans med svåra steg.