Jo visst, men nej tack.

Vilken förbannade dag. Började i kaos men slutade med god mat med kusiner och allt hemma hos mormor. Det var superkul och maten kanon. Jag tycker verkligen om min mormor. Hon är så speciell och jag vill verkligen vara som hon när jag är 70 bast.
Tävling på klubben idag, det var det som var början på dagen. Kära nån?!
Vi bröt. På platsen gick en hund upp och gick till Farrax och började jaga honom. Kul. Blir snudd på sur alltså.

Jo, det var det det, sista tävlingen för iår!

Nya tag, en ny dag, på ny plats!

Ska agera taxiverksamhet ikväll. Men Li, det är väl roligt va? Eller? Jo.

Nej, det går tungt nu. Men, det är bara att tänka på att det stärker en. Pratade lite med min morbror idag, fick nogra kloka ord och kände då att det finns så mycket kvar att uppleva. Fan, sitta här, ta samma promenader, träna samma sak med hundarna dag efter dag? Får rysningar vid tanken bara!


Vadå omotiverad?

Imorgon är det tävling på klubben och jag känner 0 för att vara med. Med tanke på mitt oberäknerliga spöke kan det bli just vad som helst. Orka gå upp i tid och vara fokuserad på något som bär mot en katastrof. Ojoj. Det är ju det som är det roliga med djur säger alla, och det är jag villig att hålla med på, men kanske inte varje gång?

Håll tummarna, årkar inte med klass 1 en enda gång till!

Nu skall maten lagas!


Som ett barn.

Var jag idag när jag öppnade brevlådan för i där låg mitt usb minne med massa kort på Farre och mig sedan apporteringsträningen. Annika hade de på sin dator så de är sedan i somras.
I postlådan låg även ett diplom från bassetklubben på mitt och Willes resultat på anladsprovet. Det tyckte jag var roligt för det är inte varje dag i veckan som en saluki blir godkänd eftersökshund!

Kul kort, ser verkligen ut som om jag inte fattar vad hon menar.


Så jälka fint kort. Men..

Fick bannemej skämmas när jag ser vilken frisyr han har! Mer ovårdad vovve i goldenväg går inte att uppbringa!

Nu är det föa. :)


Uppe med tuppen.

M, när inte väckarkoockan ringer, så ringer Sara. Upp och iväg till skogen, men vad händer i bilen? Hundfan håller inte tyst utan småpiper hela tiden och jag är så obeskrivligt trött på hundar som piper. Så, jag tog det granriset jag skulle ha till krukorna och sedan åkte jag hem. När de inte såg mig bakom granarna, hörde jag att han skällde hysteriskt så de fick snopet åka tillbaka till karlströms väg 7c och ta en promenad i koppel. HAH! Det kändes bra för en ursinnig matte att få koppla de båda åbäken och ta en runda runt kvarteret istället.
Nu är det frulle och sedan iväg till Pekås, sen till klubben och sist hem och fixa lite mat tills min älskling kommer hem. Denna dagen är efterlängtad.


Vanligaste stilen. Bilden beskriver bättre än ord.

 

Nix, tajm för duschen.


Yr i kupan men bra ändå.

Idag är en dag som hittills varit kanon. Inte haft tråkigt och inte haft för mycket att göra heller, lagomt helt klart. Det enda som var ett minus var att jag kände mig lite snurrig i huvudet förut när jag var på klubben. Kände av det när vi satt och pratade innan träningen och även på plan. Mindre trevligt men det gav sig när jag kom hem och fick på mig brillorna. :)
Tror ibland att jag känner av min dåliga syn rätt ordentligt. Eftersom jag är ful i glasögon och alltför lat gör att ta i och ur linsorna när jag inte går i skolan längre så springer jag här och är lite onödigt trött i skallen och vinn i ögonen liksom. Trevligt?
Nu ska jag häva mig i skolböckerna och göra en av tentorna idag, så jag kan ta det lilla lugna nu ett par dagar när självaste gubben kommer hem.
Jag och Malin gick en myspromenad med vovvarna idag och då tänkte jag på min andra hälft i Karlstad som skulle ha varit med. Det var en sån skön tur och det som fattades var en Springer i Spanien, en termosmugg fylld med kaffe i ryggan från Biltema och Sara så klart. I drömmen så spelar Jonas och Simon tv-spel.


Å, så fina..

Nix, nytta skall göras innan maten skall lagas. Så förbannade tråkigt att äta själv, har gått ner två kilo under dessa två månaderna min käraste har varit borta. Det är ju han som tjatar om maten i vanliga fall. Nu glömmer jag bort den och så istället blir det bara något lätt. Men idag får jag hitta på något.

Bredvid mig har jag två snarkande sötnosar, nöjda efter dagens aktiviteter!
Tjotjo.


En saluki som apportör.

Jag har bestämt mig för att starta min saluki i lydnadsklass 1 nästa år. Så idag på klubben började vi lite smått att ta upp kontakten och träna några små följsamhets övningar. Har var kalasbra. Sedan hemma på gräsmattan tog han apporten efter lite katt&råtta lek. Ett bra grepp och släppte inte förrän matte tackade så mycket. Kul var det. Träna lite med den lilla sötisen så att han inte bara får titta på alltid.
På onsdag kommer min älskade snutt hem också, nerkyld efter en vecka på Gotland. Nu känner jag att det är jobbigt, vi har inte varit ifrån varandra såhär länge förut. 

Mina prinsar.. :)

Nej, nu ska jag röra på mig lite, snart få mat av morsan. Det är grejsaker det att inte behöva laga mat till sig själv.

Hejs.


Ingen firre.

Nix, det blev fan ingen firre för Li igår. Det var ju liksom istället för klistermärke efter sjukan. Men när jag kom till Filipstad så fanns där ingen affär med fiskar i, bara en med tillbehör till olika djur. Men det hjälpte ju inte mig. Så jag får väl snällt vänta tills på lördag då mamma ska ner till Karlstad och så får jag helt enkelt följa med då och köpa fisk. Det ska vara klart tills prinsen själv kommer hem i varje fall för det har jag lovat.
Han längtar efter mig, så det så. Så nu ska jag ringa min egen soldat och fråga om han inte tänkt ringa för att säga natti idag?! Hm, snudd på käftsmäll!

Åå, min pruttis i min kebb. :)

Nu kallar bädden, imorgon ska bilen lämnas in. Det är ju tur så man vet vad man ska lägga pengarna på, jag som inte är ett dugg sugen på att handla gärnet?! Vuxen kallas det säger de som vet.

För den delen så fick jag en present idag av min moster och hennes man. Blev så jätte överraskad och det vad så gullit tycker jag.

Natti alla glada.


Stolt.

Jag är:
En stolt och bortskämd flickvän till en underbar pojkvän som åker till Afghanistan på utlandstjänst och gör en betydelsefull insats om bara ett par veckor. Var på anhörighetsdag i Stockholm under helgen och fick en bättre bild av vad deras insats betyder och vad den bidrar till.
En stolt hundägare till två lite smått idioter som betyder så hemskt mycket och får mig att tänka på allt positivt och bortse från det negativa. De håller mig verkligen sysselsatt under mina långa mörka dagar!
Mitt i allt blev jag också en stolt akvarieägare, då jag och Jonas har köpt ett akvarium som blev så skitsnyggt. I morgon ska jag införskaffa fiskar så då blir vi yttligare fler i familjen!


Mm, mys pys..


Och mina två råttor som älskar mig, och inte minst varandra!

Dags för bädden så jag hinner ringa Sthlm och säga natti.

Hejs.


Rätt sida av Li.

Idag har jag verkligen vaknat på rätt sida. Vaknade 07.30, låg kvar ett tag och läste, gick sedan upp och satte vovvarna i bilen och åkte till travbanan i regnet och gick världens morgontur i skogen och hundarna lekte och tog vara på verje sekund. De var så trötta båda två i slutet på promenaden att de gick hängande med huvudet efter mig den sista biten till bilen.
När jag kom hem tog jag tag i allt sådant smårot som tittat på mig i flera veckor, som jag bara visslat när jag passerat om man säger. Det är riktigt kul och energigivande bara man får tummen ur och börjar. Blir så fint och så vet man vart man har allt. Farrax var med och var arbetsledare, för jag plockade faktiskt iordning alla småprylar i lådorna där alla spårpinnar ligger så han hoppades innerligt på att det skulle bli något roligt av det hela men locket åkte på och boxen ner i källaren. Han är för söt, så fort jag vände ryggen åt så stal han en pinne, satte sig vid mig och snarkade och tyckte att han kunde väl få byta den mot en godis, han hittade den ju?!

Guldklimpen själv. Idag i varje fall.. Imorgon är en annan dag.

Men då ska inte jag vara hemma. Ska upp vid 05.30 och iväg till Stockholm. Jag kommer inte vara kontaktbar, jag som inte är van att vakna av klockan. Mamma ska ta vovvarna och vi får väl se hur det går. Farrax har ju sina små idéer, så att säga.
Nu ska jag laga lite mat till magen!


Ja?

Ikväll på klubben är det träningstävling. Ska allt vara med med min lilla råtta. Det märks hur det går och jag ska ju till Filipstad igen den 25 så det kan vara nyttigt att se hur vi ligger till. Sedan är det ju faktiskt hemma den 31 och då får vi hålla en tumme. Det är ganska dåligt att de inte lagt ut tävlingar för i vår på SBK eftersom jag vill veta om det finns nån i Januari. Skulle ju ha varit med i Forshaga den 17 men då ska jag till min älskling i Stockholm och se hur han har det. Det är anhörighetsdag då. Han åker med oss hem också och det är bra.

En bärplockare i mitt hårband. :)

Det var inte detta jag skulle göra, utan jag skulle läsa. Men hur sugen är jag på det?


Med vad?

Med vad kan man få dagarna att tralla iväg utan att man ska hinna tänka för mycket? Som en dag som idag är helt ok. Var iväg i morse till Anna och gav hennes vovvar mat och en promenad vid 08.30, sedan vidare till Hille där det vankades godfrulle och kaffe. Efter det åkte jag hem och tog tag i disken och sedan iväg till travbanan och tog en långis med 4 vovvar, en liten André och Hille så klart. Nu sitter jag här hemma och lyssnar på bra musik och ska snart fara iväg till Domus och inventera för att klubben ska få lite kosing.
Melodin är nog mina underbara vänner, mina vovvar som är det bästa jag har och bra musik. Då ska jag säga att timmarna rinner iväg ganska bra, och det är helt ok!

Jag och Farrax i spåret... Lämnar så duktigt av apporten och då får man en godis!

Idag upptäckte min gula vovve att det finns brudar också. Samt att man kan göra annat än brottas. Matte var mindre nöjd. Om jag säger såhär, han sover nu.

Igår fick han även stryk av en kissekirre, rätt över käften och han blev så snopen att han inte visste vad han skulle göra. Kul var det.

Hej då.


Kanonhelg!

Från fredag kväll tills måndag morgon har det varit bra. Vi har bara skrotat runt hela helgen. Tagit nån promenad med vovvarna, ätit mysmat och varit på dop så klart. Ett jättesött dop med fina barn överallt som roade sig så snällt hela dagen. Mys i kyrkan, god mat, trevligt sällskap och tårta efteråt. Vi köpte ett par tuffa brallor och en tigertröja i brunt till lillen som han förmodligen växer i snart.
Nu är det inte långt kvar tills Jonas åker på riktigt heller. Det bästa är att han ska vara hemma i två veckor innan han åker! Sex veckor kvar bara om datumet blir ändrat.
Sara och Simon åker utomlands på torsdag också. Alla åker som idioter men jag sitter här hemma, flygrädd och jävlig. Men jag har skolan, Heidis rum och mina hundar att träna så jag har så jag klarar mig, sen om det går upp emot en utomlandsresa kan väl diskuteras.

Kände att jag var tvungen att lägga upp denna bilden, så bra är den..

Nu tror jag att jag ska ta och läsa lite, försöka duger..

Hej svejs.


Nu ni.

På dagarna har jag så fruktansvärt tråkigt. Samtidigt som jag sitter och funderar på vad jag ska hitta på så passar liksom inget. Det finns ju hur mycket kul som helst att göra, men jag är rädd för att jag börjar bli bekväm. Det måste vara nog så kul för att det ska passa. Rätt belöning, helt enkelt.
Det är förklaringen till att jag hamnat här på äldre dar så att säga. Det var nog bättre innan jag hade min nya dator, då hände det grejer! ;)
Jag ska väl vara något rättvis mot mig själv och säga att jag faktiskt gör en hel del, både tråkiga och roliga saker, fast dessa sista dagarna har gått trögt, med all rätt.
Snart blir det snos för om exakt en timme hämtar jag min lille gubbe på Råda flygplats!

Det bästa kortet som någonsin tagits! Oslagbart..

Ikväll blir det Idol också gott folk.
Ha det bra.

 


Sista dagen.

Innan min mycket efterlängtade Jonas kommer hem! Denna vecka har helt klart varit den värsta sedan den här utbildningen började. När jag då tänker på att det är 32 veckor kvar innan han är hemma helt igen känner jag mig gråtfärdig, så förbannad blir jag. Då kan jag börja fundera på hur i helvete jag kunde gå med på detta?! Under den mörkaste och mysigaste tiden på året. Mindre nöjd över mig själv men det är väl värt det förstår jag.
Sitter och tittar på lite kort sen vår lilla utflykt på Gastberget då Jonas var mindre förtjust i att det kan finnas björn i den skogen. Jag bara skrattade ut honom som vanligt, tills brorsan berättade att han sprang på en i vågbacken dagarna innan. Jo hej du, mina ögon var större än vanligt och jag har inte varit där sedan dess.

Kontakt, kallas det där.. :)


Wilthon spanar efter björnen..



Min golden har världens längsta tunga...


Njuter av livet..



och Wille funderar på om inte livets goda vore en korv som morsan har grillat?



En mysig dag för alla så att säga. :)


Vi får ju så klart lov att ta en sån sväng med Flälvan och co. Klart som korvspad..

Hej o hå. Nu blir det träning med vovvarna som gäller. Passivitet för hela slanten..




Lisbeth.

M, det är nog jag det. Ju mer jag tänker, desto mer håller jag med. Dessutom trivs jag förbannat bra med det också. Jag lever kanske lite för sent i tiden helt enkelt. Men vad gör man åt det? Det är bara att blunda och finna sig i att aveln har gått åt fel håll och dessutom alldeles för fort.
Tycker fortfarande att det lönar sig i längden med att vara Lisbeth. Tror alla är bra avis när de står där med skägget i brevlådan och ångrar saker och ting. Man blir liksom stämplad för livet tyvärr, i varje fall för mig. I detta lilla musboet är det liksom jag som sitter och funderar på vad i helvete som håller på att hända medans alla andra skiter i vilket och förökar sig explotionsartat!

Nybada saluki..

Ja, det finna väl en mening med allt, det gäller bara att komma på vart den röda tråden slutar.

Hejs.


Mys.

Idag har varit en mysig dag trots att min älskling satte sig på flyget imorse och att jag faktiskt längtar efter honom hela tiden. Denna helgen hann vi inte att ses nästan ett dugg eftersom det var fullt upp med hundtrams och fotbollsskit. Hade varit bättre om vi hade hunnit ägnat oss åt något mysigt tillsammans istället. Men det blir det nu till helgen så jag får hejda mig lite.
Idag har jag annars jobbat, varit till klubben och tränat, tagit en långis med vovvarna, ätit bullar hos mamma, badat och nu ska jag läsa lite. Att jobba var kanon, så fick jag umgås med Sandra också. Skönt att få nått att göra.
Börjar få grus i ögonen så jag ska nog sova snart, ska upp i morgon och träna hund, kl. 09 vid klubben. Morgontrött när man har hund går, men inte när man har hundpolare vettu. ;)

Idag är det kalas!

Då händer det grejer. Farrax fyller 1 år idag och vovvarna har fått varsin womburgare till frulle. Först en långis och sedan den. En bra start på dan helt enkelt.
Idag finns ett måste att läsa, jag har liksom inte riktigt dragit igång ännu, fast jag tycker att det är kul. Mindre kul är att det mesta är på engelska och jag är så kass på det.
Är hos Sara och imorgon ska Farre vaccineras.

Grattis svetthart!

Ibland så känner jag bara att skrika rätt ut är en bra grej när man är riktigt förbannad, fast istället så kniper man käft och gillar läget, är det inte kul nästan jämt? Nix, andra bullar.

Nu är det tvätta håret som gäller.
Hejs.