Rätt sida av Li.

Idag har jag verkligen vaknat på rätt sida. Vaknade 07.30, låg kvar ett tag och läste, gick sedan upp och satte vovvarna i bilen och åkte till travbanan i regnet och gick världens morgontur i skogen och hundarna lekte och tog vara på verje sekund. De var så trötta båda två i slutet på promenaden att de gick hängande med huvudet efter mig den sista biten till bilen.
När jag kom hem tog jag tag i allt sådant smårot som tittat på mig i flera veckor, som jag bara visslat när jag passerat om man säger. Det är riktigt kul och energigivande bara man får tummen ur och börjar. Blir så fint och så vet man vart man har allt. Farrax var med och var arbetsledare, för jag plockade faktiskt iordning alla småprylar i lådorna där alla spårpinnar ligger så han hoppades innerligt på att det skulle bli något roligt av det hela men locket åkte på och boxen ner i källaren. Han är för söt, så fort jag vände ryggen åt så stal han en pinne, satte sig vid mig och snarkade och tyckte att han kunde väl få byta den mot en godis, han hittade den ju?!

Guldklimpen själv. Idag i varje fall.. Imorgon är en annan dag.

Men då ska inte jag vara hemma. Ska upp vid 05.30 och iväg till Stockholm. Jag kommer inte vara kontaktbar, jag som inte är van att vakna av klockan. Mamma ska ta vovvarna och vi får väl se hur det går. Farrax har ju sina små idéer, så att säga.
Nu ska jag laga lite mat till magen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback