Nöjd med tillvaron.

Har haft så många härliga dagar ett tag. Jag har slutat jobba natt så nu kan jag få ordning på mina rutiner igen, som den rutinmänniska jag är. Jag har då självklart fått mer fritid, och kan utnyttja min lediga tid på ett helt annat sätt. Dessutom är det lite av en hundmänniskas tid på året nu, och vi är ute varje ledig sekund. Långa promenader på 3-4 timmar i skogen, tränar mycket spår och lydnad, löptränar, och det ger verkligen resultat. Vi har ju förtusan tom startat i lydnadsklass 3 för första gången. ;) den slutgiltiga poängen kan vi bortse ifrån. Då kan ni tänka er, golden överallt! Nollade tre moment, pga för mycket galenskap, det var för roligt helt enkelt. :) Matte gapskrattade, och till och med domaren. En sträng sådan. Men, 9 p på fria följet, och 9 p i helhetsintryck med komentaren "en hund med mycket goda framtidsutsikter". Och där vann vi hela tävlingen enligt matte! :) Han bjöd på en uppvisning där jag inte hann tänka tanken att vara nervös, tickande bomb. På metallen kom frustrationen fram lite, då han ta av världens lejonvrål innan han greppade metallapporten och smack in till sidan igen. I ösregn och lervälling, desto roligare enligt den lilla härjande busgrisen. :)


Nu ska jag ta med mig mina pojkar och gå ut i solen och plugga lite, efter en springtur på morgonkvisten! Ikväll bär det av mot Kils Brukshundklubb!



Njut av dagen! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback