Imorgon?

Ja, säg det. Varken jag eller någon annan vet vad man ska göra i morgon verkar det som. Ingen som har en susning. Egentligen vet jag inte om jag har lust att göra nått vidare avancerat heller.
Lisbeth är tillbaka tror jag.
Någon som har något roligt på G kanske?

Jul -09.

Ska såklart lägga upp lite bilder från självaste julafton också. En aplugn dag. Sov, promenerade och åt god mat. Dessutom var jag faktiskt i kyrkan på kvällen. Det ni! :)

Fina nissar..


Två trollungar..


Sötnöten mattes..


Kirrat..

Kom nyss in från en promenad i -24 graders kyla. Mina kinder förfrös och hundarna hoppade på tre ben, men kissa måste man! De var ivriga innan men nu sover de säkert räv resten av dagen, i hopp om att slippa gå ut!
Plugget väntar.
Hejs.


Vinter.

Om det är en bra vinter, är det nog den bästa tiden på året faktiskt. Ska visa min sambo att det är jätte mycket snö här. Han hade solat och haft +20 idag.

Våran gran som var fin en gång.. :)


Baksidan...

Vaknade i morse av att jag hade så jobbigt ont i halsen, så har jag varit hängig hela dagen så vovvarna fick ingen vrölpromenad idag inte, men lekt i snön har vi gjort. Jag och Farre gick ut i morse och medans jag borstade av bilen lekte han hysteriskt i snön.

Innan han får bollen..








Han är ju för söt vetni..

Sedan åkte jag in till mamma för att hämta min sladd till datorn och då stannade jag till vid ladan så de fick leka lite i snön. Drivorna var mycket högre än Farrax och han har så kul, det lille vilddjuret.


kom och ta mig om du kan...



Wille är trött..


bröderna bus...

Avis...


Och så blev det kvällen..

Jag funderar på att slumra lite nu, sedan ta ett bad och sen läsa för glatta livet!


Mina fyrbenta.

Ju mer jag umgås med människor, ju mer beundrar jag mina älskade fyrbenta vänner!

Nu blir det mat till vovvar och fiskar och sedan bädden.

Natti.


I väntans tider.

Har väntat hela dagen på ett litet samtal men som det ser ut får jag vänta i lika många till. Jobbigt faktiskt. Sitter här och lyssnar på Hanson och har en huvudvärk som jag inte önskar min värsta fiende.
God natt.

Sissådär.

Sissådär lagomt trött, uttråkad, irriterad och bakis. En sissådär rolig kväll igår faktiskt. Tro det eller ej. Men det är ju alltid förfesten som är nått att ha, egentligen. Dessutom är min handled helt skrutt också, den håller inte att bugga med.
Jag lyckades såklart att spärra kortet på telefonen igår så idag fixade min lillebror ett nytt. Han är så bra att ha ibland. Det är tur att man har syskon, jag är så glad för min lillebror faktiskt. Jag är nästan villig att säga att han är det bästa jag har!

Nu blir det nog lite frulle tack, sen en promenad och så får man hoppas på att man blir människa igen.
Nu funkar telefonen igen så nu väntas det telefonsamtal från Afghanistan.


God Jul.

Ska bara lägga upp lite bilder till min pojk i Afghanistan. God Jul älskling från oss här hemma!

Natte spelar TV spel..


Fixar med maten..



Oklädd gran..


Fullt ös på Peter.. :)


Pojkarna med också..


Granen nästan klar!

En mysig kväll med skinka och mycket vovve mys.

Vi saknar dig allt, inte alls sig likt när inte du är hemma vettu. Du och grabbarna får ha det så bra det går!

Puss.


Vardagen kom ikapp.

Det känns inte direkt som att det är julafton i morgon. I ärlighetens namn känns det som att det lika gärna kan kvitta faktiskt. Men jag har ju fått lite mer påställt ändå. Ikväll ska jag till svärmor och svärfar och äta skinksmörgås och sen rullar det ju på lite smått trots allt.
Vovvarna fick en av sina klappar igår. Så hemskt söta är de.

Drar ut lyckan...


och tar godisen!

Wille sparar verkligen på sitt interligenta tills han behöver det som mest. Han tittade på lådan, nosade lite och sedan bara öppnade. Jag blev imponerad av killen som aldrig visar sådana sidor annars.

Farrax däremot slängde den allvärldens väg och hoppade hysteriskt på den. Han var lite svårare att fånga på bild då han sulade runt i hela köket.


han är väl för söt...


och när inget funkar frågar han förtvivlat om man inte kan få byta en del av spelet mot en godis som han vet finns i mattes ficka!

D
e är så roliga. Tänk att två bröder kan vara så olika. :)

Eftersom jag fått trätt av min man över att jag är så dålig att lägga upp bilder får han allt anstränga sig ett skriva nått så man vet att han ser bilderna också!

God Jul alla ni.


Kalla det galet.

Malin är mer eller mindre min sambo numer. Dessa dagar har varit hårda att leva för två vröltråkisar som vi trots allt är. Malin har sovit här sen i fredags och det har varit en hel del ös och mindre sömn.
Det kan vara svårt att idetifiera våra dagar - antingen så fruktansvärt roliga eller ren katastrof? Svår fråga hörru. Men, jag tror jag börjar bli för gammal för sånthär, jag är fanimej helt slut som Li.


Jisses.

Jag har haft hur tråkigt som helst så många helger på rad och gått och tänkt att något måste hända, innan jag går i taket. Nu sitter jag här i valet och kvalet istället. Malin och jag ska ut i Karlstad på lördag har vi planerat. Vad händer nu på kvällskvisten? Blir frågad om jag ska med till Göteborg och kalasa med betalat hotell? Men kär nön. :)
Men då kan man fråga, hur gör man då? Tar en promenad i snön med grbbarna i morgon och tar en funderare. Älskar snön och nu slipper jag även bli blöt om mina små tår.

En liten söt hälsning :)

Från vänster: Jonas Cattelin, Emil Tjus, Anton Hager Bernats, Emil Sjöholm, Jonas Seiser, Jerry Tauberman, Henrik Eskilsson.
Från vänster: Jonas Cattelin, Emil Tjus, Anton Hager Bernats, Emil Sjöholm, Jonas Seiser, Jerry Tauberman, Henrik Eskilsson.

Julhälsning från värmländska soldater i Afghanistan

Det tyckte jag var gulligt. Nu kallar bädden. Natti natti.


Tidvilsen.

Idag har jag, mamma, mormor och brorsan bakat martzipan för hela slanten. Tror faktiskt jag åt ett kilo själv. Mamma frågade om jag ville ha med mig lite hem och det ville jag absolut inte. Då lever jag på det fram tills jul. Jag älskar det.
I morgon ska jag och Malin ses och pyssla lite och det ska bli så mysigt tycker jag, länge sedan vi gjorde något. Känner mig stressad med skola, jul och allt som ska göras nu. Är så jäkla seg alltid, tror att jag har mest tid i världen jämt. Men förresten kanske jag har det, men det är så konstigt att dagarna inte räcker till i allafall. Vet inte vad jag gör av alla mina timmar.
Jag är i allafall partajsugen jag. Det är inte alla dar i veckan jag kläcker en sådan. Det kanske gäller att utnyttja det? Kanske blir ett kalas till helgen? M.
Hejs!

Upp som en sol och ner som en pannkaka.

M, det är tamejfan Hagfors det. Ett helvete rent utsagt och i den hålan sitter vissa folk som får en att må illa inombords bara genom sin närvaro och sin livssituation. Shit. Men men, ni behövs som motivation att ta sig härifrån!
Det var en gång en Li som längtade hem till Hagfors? M, det är den dystra sanningen det. Kom hem igår kväll och idag bara önskar jag att julen är över så jag kan ta mig härifrån igen.
På söndag kommer i allafall Malin hem, det är grejsaker det!
Nej, nu ska det börja hända saker här på Karlströms väg. Håll hårt i hatten!
Ärligt, vad har man här när Jonas är borta? Klura ut den du.
Bajs.

Inte bara han.

Det var inte bara Wille som sov i sängen inatt utan Farre också. :) Det var så sjukt mysigt. Detta pga att det var kallt som attans här hemma när vi kom hem och mörkt och kusligt. Men med mina vovvisar förvandlades det till både varmt och mysigt. Wilthon somnade på min arm och när jag vaknade av att Farrax tyckte att det var tajm för att gå upp, genom att trampa på mig, så låg han kvar där bredvid mig, helt slut som artist.
Idag ska jag på möte till klubben och gissa om jag och vovvarna ska träna? Jihoo! =)

Wille saknar sin husse. Letade efter honom överallt igår när vi kom hem!

Han är för söt. Han trodde verkligen att Jonas var hemma när vi kom hem igår. :) Men nu är han lite dämpad faktiskt, när han insåg att så är inte fallet!

Vi saknar dig allt allihop, Men vi myser mycket också, som inte tillåts när herren i huset är hemma!


Ja men självklart!

J också, men du är ju given. :) Kan gott komma och bo hos mig du, som också är arbetslös. Har ett rum över till dig lillprinsen. :P För om jag säger som så så gruvar jag mig för att hoppa i bädd nu. Vi snackar ensamt va? Jonas var hemma i 17 dagar och sen var jag hos Sara i 2 veckor och där var det minst sagt fullt ös. Men nu, nu sitter jag här helt solo och det är tystare än någonsin.
Natti puss.


Imorgon...

Är det tillbaka hem till Hagfors som gäller. Måste faktiskt säga att jag längtar hem. Börja träna vovvarna igen, se Hille och barnen, julbaka, skogspromenader och träffa Malin som jag inte sett på all evighet tror jag. Fiskarna vill också att jag kommer hem. det är jag säker på. :) dessutom städade vi innan jag åkte så det är riktigt fint när jag kommer hem. Tror bara att jag kommer sakna min afghanske värmlänning ofantligt mycket!


Mina kängor.

De har kommit idag! :) Ska och hämta ut dem på Naturkompaniet sen. En "liten" julklapp till mig själv. Men då lär jag inte få nått på ett par år, jag slänga en blick på dom ett par jular framöver förr jisses, man blundar när man pröjsar! Men nöjd blir jag nog.
Ses.

Min hund, eller kanske mosters?

Vi har nyss kommit in från vår blöta men mysiga långtur som vi tar varje morgon. När vi inte har så långt kvar hem kommer Farrax och Elvis lekande i full sula, och Farre brakar rätt in i mina ben. Jag hann tänka - skit, han springer ner mig. Men jag hade inte en suck. Flög som en vante och innan jag hann tänka låg jag på rygg på backen. Jag trodde jag skulle bryta ihjäl mig. Min handled sa upp sig och vänstra halvan av kroppen tror jag fanimej jag sträckte. Den som tror att inte Li kan bli arg på sin hund skulle ha sett hela det händelseförloppet. Inte ofta men när jag väl blir det då ni. Jag lämnar han här när jag åker hem kanske.


Noll knop.

Idag har varit en riktig slappdag. Varit på julmarknad har vi varit och det var så mysigt, fast snön fattades. Annars har vi bara ätit sjukt mycket mat, godis, chips och dipp. Jisses.
I morgon har jag varit här i en vecka! Så mycket mer tror jag inte att jag kan stanna för mina vovvar har inte så mycket mat kvar. Men jag skulle vilja vara kvar tills torsdag för då ska Sara röntga sin lille vovve. Jag och Sara är väl som ett gift gammalt par men än så länge har vi inte slagit ihjäl varandra.
Vi har just kollat på en Johan Falk film och jag tycker de är så fruktansvärt bra. Jag är kär.
Nu är det snart bädd och till morgonen blir det långpromenad bannemej, har ätit det dubbla mot vad jag borde!
Natti natti alla glada.

Busarna busar..

Borta med vinden.

Det är jag det. Har skjutsat kussen och co till julbordet och jag lär mig aldrig att varken köra eller hitta i Karlstad. Fattar mig inte på det. Blev så sugen på att gå ut jag med men så fort jag kom hem och mös ner mig i soffan med de tre små så var det såå underbart.
Hittade ett par supersnygga stövlar idag när vi var ute på stan lite. Jag bara sa till Sara "Titta, där hänger mina skor!" så gick jag raka spåret fram och prövade stl 36 och visst, det var så himla mycket Li! Jag la undan dem, måste övertala min sambo. :) Han bryter nacken av mig om jag köper mig ett par skor till! Om jag lovar att slänga ett gammalt par när jag kommer hem kanske det går bra.
Ska läsa några sidor, utfodra vovvar och ta en kvällstur med dem och sen är det hämta gänget som gäller. Hoppas jag får se Sara sådär apbakis i morgon som bara hon kan vara. Isåfall ska jag och alla fyrbenta bara glänsa med vår närvaro!
Tvångsmys i hennes säng.
Puss, Lajans taxi AB.

Alltså, obehaglig promenad. Kom nån skum fylltratt och sa åt mig att stanna. Han skulle prata med mig sa han. Puhu. Tråkigt i Uddeholm kanske men jag trivs bra med pro där trots allt!

Bunten och jag.

Har just kommit in från en promenad runt mariebergsskogen. Hade alla tre med mig och de skötte sig så bra. Mycket imponerad. Farre gick ju lös hela tiden men de andra två gick så fint bredvid mig så. Ikväll blir det mys med thaimat och grejsaker. Dessutom ska jag, Sara, Wilthon, Farre och Elvis sova i Saras säng för Simon har tagit med sig tältsängen då han är borta hela helgen. Vovvemyys.
Skulle ju ha varit på föreläsning igår men den blev inställd. Skit. Jag som hade stora förhoppningar på dagen. Jaja. Så är det.
La i varje fall över alla bilder på Saras dator från min kamera igår och såg alla fina kort från vår långtur i Hagfors - över Gastberget!

De tre jag släpade på..


Nemen så söt.


Försökte samla alla dårar på ett och samma kort.


Eftersom ingen hade tänkt på tänstickor fick min snutt fixa det hela med tändstål. Skam den som ger sig.

Och Simon roade sig bäst han kunde.

En super tur. Alla gick ut pigga och glada och kom hem trötta och nöjda.
Puss o hej.




Föreläsning x 2.

Igår vad jag och Sara på föreläsning för Håkan Kasström här i Karlstad. Solstaden ordnade den som julklapp till alla uppfödare och då blev vi medbjudna av Annika. Det var en riktigt bra föreläsning och så fruktansvärt intressant. Dock dyker det ju upp funderingar som man går och grubblar på i dagar efteråt förmodligen, men det är säkert inte till någon nackdel. Måste säga att jag kände att det var nyttigt för mig som har en hund med C-höfter.  
Ikväll ska vi till Örebro på föreläsning för Memea Mohlin - varför gör inte hunden som jag säger? Både jag och Sara kände att det är nog något för oss. :)
Härliga dagar har det varit nu. Var en sån jättefin dag igår och vovvarna älskar när det är kallt och frost på marken. Leker och härjar så de slocknar så fort vi kommer innanför dörren, alla tre.
Så här framför datorn hamnade jag när Sara gick till jobbet, Simon sover och vovvarna lika så. Skulle verkligen behöva läsa, sitter här och försöker hitta min motivation bara.
Men jag hittar den förmodligen inte på datorn så jag får ta mig i kragen. 
Hejs! 




Hej då till de små innan taxin kommer..

Vi skickar tre stora pussar till Afghanistan så klart.
Föresten så såg jag att jag inte satt på ljudet på min telefon sedan föreläsningen igår. Då jag aldrig har ljudet av annars så glömde jag och min prutt hade ring! Helt knäckt blev jag. Hoppas du ringer snart igen.

Stopp.

Har varit halt i allt hemma ett par dagar, kan man säga. Igår lämnade soldaten själv Karlströms väg och begav sig till ett beydligt mer otrivsamt place. Känns skönt att skiten har börjat så man kan börja se slutet på den tragiska tiden någon gång. Fast jag inte trodde det själv så känns det ok då han ringde idag och berättade att resan gått bra och att vi kommer kunna prata små stunder nästan varje dag!
Sitter nu hemma i Karlstad och tur är ju det. Det var min räddning det.
Har promenerat, druckit kaffe och spenderat pengar jag inte har. Till helgen är det en stor julmarknad och det är ju bara kalasmys!
Men, visst saknar vi en viss mr Seiser, helt klart!