Jajjamensan fattas bara.

Och så var höger sporre skrot och farbror doktorn stod på schemat torsdag morgon då jag var ledig och hade planerat en mysig dag med mina underbara små gossar. Då var Farre på bråkmakargatan i farten igen, han som kan allt ni vet, och sprang av sig ena tån. Så nu kör vi stenhårt på tratt, koppelpromenader och massa meter hästbandage. Två veckor för sent för att vi fortfarande skulle ha varit inne i försäkringsperioden. Men nog om det.
Jag jobbar och står i och jag älskar det. Mina underbara arbetskamrater ser till att man saknar sitt jobb om man inte varit där på ett litet tag. Nu känner jag också att jag kommit in i vardagen och kan ta vara på min lediga tid och göra nått vettigt av den. Så idag var jag till Arekns zoo och införskaffade en sådan

som det var kampanj på nu, hör och häpna. Nu har jag ännu en anledning till att släpa mig ut och löpa lite när vädret ändå tillåter. Men nu ska jag hoppa i säng och ladda inför en lång dag på jobbet i moegon, 09,55-20,10. :)
Natti natti.


Tillbaka i lyan.

Har nyss kommit in från en härlig morgontur med Sara och hundarna. -19 grader visade mätaren men det märktes inte eftersom solen trots allt värmer lite och vinden helt stilla. Det var en ett tag sedan jag och vovvarna tog en tur, eftersom jag jobbat alla dygnets timmar och haft två tentor. Men nu är kursen avklarad och jobb nummer två också, så nu är vi tillbaka i Karlstad och väntar på att vardagen helt ska komma till rätta så man kan bli kontaktbar igen. :)
Härligt med vinter men nu orkar jag inte med alla varma kläder och is på bilrutan samt en hund som hoppar och skäller på mig på promenaden längre. Han finner sig inte i att jag bara går där och inte ens vill träna littegranna. :) Han kallar in sig själv ett x antal gånger per promenad, rusar fram till mig och stirrar på mig och tycket att nu är det mattes tur att hitta på någon form av aktivitet. Han tar knäcken på sin storebror och är allmänt knäpp i skallen, denna underbara varelse.
Så helt enkelt, från och med idag så går det att få tag på mig igen.

I väntans tider.

Snart blir det jobb, men en kort dag idag.

Ses!