Akut!

sugen på godis! Sedan jag flyttade till Uddeholm har jag inte ätit i princip något godis och sådant. Idag däremot fick jag ett akut godissug! Jobbigt faktiskt, då det är en bit till närmsta butik. Som tur var skulle Jonas in till stan med saker till lillebror och jag tvingade honom att springa in på OK. Det är ganska bra att bo här med tanke på det. Man små handlar inte nuförtiden. Förut bodde man ju granne med ICA och det var lite för lätt att kila dit. Dessutom låg thaiköket och pizzerian alldeles intill också. Inte länge än ett stankast. Men men, nu är det andra tider.
När jag och mormor var ute på promenad idag kändes det att det var vinter. Förbannat kallt var det, men skönt med snö och jag klagar inte, bara man har kläder därefter är det kanon. Jag värmde mig lite med att titta på massa mysiga kort från resan som jag och Jonas gjorde i somras. De kan jag titta på hur många gånger som helst och jag tröttnar inte. Första gången jag var utomlands och det var hur härligt som helst! Flyga var dock inte min grej.

Gubben, som är på lite dåligt humör idag, men i Santorini var han dock glad och söt.

Jonas jobbar natt, och det är så tråkigt.
Hej hopp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback