Liten blir stor.

Just nu sitter Jonas och tittar på en dålig film, Wilthon ligger och sover som en gris och jag och Farrax myser i soffan. Wilthon har idag gjort allt som kan tänkas göra för att få till det med en liten tjej. En mycket söt tik som föll honom helt i smaken. I över en timme slet han som ett djur medans matte satte käppar i hjulet, så att säga. Han har inte lyft huvudet en enda gång sedan vi kom hem vid kl 5. Gick fram och petade på honom en sväng förut för att se att han fortfarande var vid medvetandet. Han är arg på mig nu. Matte kommer och hojtar och väser när han försöker sig på lite vuxenmys. Vi var inte riktigt överrens om vad promenaden skulle gå ut på idag, Wilthon och jag. Men Winken sprang glatt omkring och njöt av den långa promenaden och fick sig en godbit då och då. Idag utan att ha en galen saluki i haserna hela rundan. Nå ja, alla roar sig på sitt sätt.
Farrax fick naturligtvis vara hemma, han får nöja sig med småturer än så länge. Man han är förstås lika glad ändå. Jag måste säga att jag är imponerad över den gossen. Han är så hemskt lättlärd! Eller så är det Wilthon som är överdrivet trög, svårt att säga. Men i vilket fall som helst är han en kanon hund!

Spanar på en som hugger ved. Spännande vill jag lova!

Nu ska Li gå upp och sova. Två kvällar i rad har jag somnat innan kl 10! Skönt har det varit att vakna av sig själv innan kl 8, innan Farrax börjar vrida på sig.

Hejs o svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback