Älskade älskade du.

Ja, lugn och nöjd var det ja. Eller så var han inte riktigt sig lik denne lille rackare. Kräkts hela kvällen och äter inte sin mat och dricker inte vatten, han som annars är konungarnas konung på att lägga glidfällor på golver runt vattenskålen. En av gångerna han spytt kom det upp en pinne på 5 cm och annars bara galla. Sista gången inte ens det. Tog en sportflaska och fick i honom lite vatten i mungipan som jag tror gick ner. Har haft kontakt med jourhavande veterinär ikväll som säger att jag ska avvakta eftersom de inte gör någon kontraströntgen ändå nu så sent. Jag anser inte att jag är fjantig vad det gäller mina hundar i vanliga fall, utan prövar absolut veterinär a la lajan först, om det inte är akut givetvis. Men när kraken inte äter sin mat, utan står vid skålen och tittar på mig med frågande ögon, då blir matte orolig och det är riktigt hemskt att ta skålen ifrån honom när jag vet hur mycket han absolut vill ha sin mat.
Ja, jag ska krypa till kojs och sedan i morgon hoppas på att naturen tar hand om problemet, annars är det iväg och hälsa på mina vänner på solstadens. Jag har ju inte varit där på nån vecka så det är väl hög tid förstår jag.
Synd bara att han inte kan förstå att det är dessa pinnar han i ren frustration trycker i sig trots att det i familjen Hultgårdh råder strängt pinnförbud!



Nej, nu är det natten, på tok för sent.
Vill inte söva honom igen heller, eftersom han redan blivit sövd en gång pga nått i halsen. Vad är det för fel på munnkorg på promenaden?
Han är tamejfasen värre än Lotta på bråkmakargatan, han kan ju tillochmed slalom.
Med tränade nerver går jag och lägger mig.
Natti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback