Very nice, fågelbajs.

Ja, dagen idag har varit så härlig. Fint väder och energin har varit på topp. Pysslat här hemma, varit ute på stan en sväng, tagit en lång promenad med min älskade lille snorunge. En sväng runt Orrholmen blev det och lillemannen sprang och lekte hela tiden, det är livet på en pinne det.














Fast, säg den glädje som varar. På vägen hem hittar han någon form av 'avföring' av troligtvis fågel och slänger sig hejdlöst på rygg. Han lyssnar trots detta på mitt tokvrål som jag la av och skyndar sig upp på fötter igen. Eftersom jag var på god väg fram till brottsplatsen skyndar han sig att äta upp det istället. Ja men gissa om jag var så irriterad så att knäskålarna darrade. Utan att ta i den stinkande stinkbomben frågade jag med halvgråtande röst vad i hela stora havet han höll på med?!

Nej men det visste han inget om, bara att det var en hemsk upplevelse eftersom att fågelbajskorven hoppade på honom och sen rätt ner i kistan. En sådan skådis hörreni. 
Nu ligger här bredvid mig en blöt, sovande golden. Ingen skada skedd, vi båda var i behov av en dusch men man blir så lett när allt håller på att hända. Fast tur att det går över inom loppet av ett par sekunder.

God mat står i ugnen och när allt det är uppätet ska jag läsa lite läxor är det meningen. Jag trivs så bra här, jag har fått så mycket energi tillbaka. Jag saknar givetvis mina polare. Fast, jag åker hellre hem för att träffa just dem så i morgon åker jag till Hagfors är det tänkt, egentligen för att ta med det sista hem men jag hoppas kunna träffa gänget och träna lite också. :)
Ha en trevlig dag. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du kom å häls på mej å gabriel o. vi e hem imöra för han ha öroninflamation

2010-11-16 @ 21:41:19
Postat av: Li

Jo, är ni i hagälven i morgon?

2010-11-16 @ 23:05:39
Postat av: Catrine

Å, jag som hade åkt till klubben idag för att hjälpa dej dricka kaffe - så hade du fått jobba istället . Nu sitter jag här med halsbränna ;)

2010-11-17 @ 20:03:55
Postat av: Li

nej! jag hade verkligen längtat efter att träna med er. kaffesugen var jag också kan du lita på. ;) jag kommer till veckan, hoppas vi kan passa in en tid då!

2010-11-18 @ 01:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback